Jag fick tag i en kontaktor till nån bestialisk vinsch, den höll kontakt trots att spänningen sjönk under 7volt. Perfa, aldrig mer bekymmer. ska tåla 400A också.
Quote from: Snok on 29 April 2012 kl. 22:47:13Jag fick tag i en kontaktor till nån bestialisk vinsch, den höll kontakt trots att spänningen sjönk under 7volt. Perfa, aldrig mer bekymmer. ska tåla 400A också. Startknappen är ju ingen kraftig sak. Kräver det kraftiga reläet för mycket ström för att sluta sig så riskerar du bränna starknappen istället.
En noob fråga,,,Vart kopplar man på batteriladdaren om man vill ladda rsv mille -01 utan att ta ur batteriet ?
Om man har en icke smart laddare då?Min polare har en r6a där han kopplar in sig på en snabbkontakt som ligger under passagerar cutsen..Har inte jag någon liknande kontakt?Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
tackar för svaret, sprang bort till svärfar och lånade en laddare från han, den klarar både bil & mc ,, laddade ca 30 minuter och provstarta,,,, the beast is alive,,,, nu ska den stå över natta,,,Kan ni rekommendera någon modell av ctec varianterna? hälst de lite billigare,, liknande denna,, http://www.battericentrum.se/bil-mc-laddare/256-ctek-xs-3600-12v.html