Author Topic: Massor med MC- tillbehör, MC-kläder samt en del aprilia OEM!  (Read 696 times)

Offline Don Tomaso

• La Famiglia-medlem
  • **
  • Il ritiro
    • Rickard Tomassone
  • Hoj: Såld Falco xtra allt. :-(
Massor med MC- tillbehör, MC-kläder samt en del aprilia OEM!
« on: 15 November 2019 kl. 21:05:55 »
Halloj allahopa! Som gammal ordförande i apriliaklubben känns det märkligt att sätta ut denna annons.
Men jag har efter mycket om och men kommit fram till att jag förmodligen INTE återvänder till att köra MC. 
:o :-\ :'( Åtminstone inte på gata.

Och efter en lång fynd och rensprocess i förrådet så har jag därför följande till säljs!
Ska försöka lägga upp bilder här efterhand men brukar inte vara jättesmidigt.

Storleksmässigt på kläder är mina mått 172 cm och 79 kg. Vissa kläder passade bra även runt 87 kg... Priserna är inte huggna i sten och ju mer du köper desto bättre paketpris blir det!

Skickas helst inte men köparen betalar i så fall frakten. Kan annars ordna med leverans mot ersättning i Skaraborgstrakten ner mot Göteborg och även Halmstad under perioden Jan-April pga utbildning där.
Kontakt via PM eller ring mig på 073- 982 6281

1.   Revit Energy allvädersjacka, strl 50 hydratex membran, reglerbar ventilation, urtagbart innerfoder, hårda CE skydd vid axlar och armbågar, urtagbart foam ryggskydd.
Sparsamt använd (Nypris 2 495kr) Nu 1 000 kr

2.   Alpinestars allvädersjacka, strl L, hårda CE skydd vid axlar och armbågar, det urtagbara fodret
        tyvärr borttappat. 500 kr

3.   Dainese Gore-Tex byxor, strl 50, hårda CE skydd över knä och skenben, välanvända. 400 kr

4.   Jofama regnoverall, strl M, tilltaget att ha utanpå allvädersställ/ skinnställ. Långa dragkedjor
        längs båda benen och överkropp med överlappande kardborre för smidigt på/avtagande men regnsäkert.
        Fluorescerade/ svart med diskreta reflexer. Förvaringsnätpåse medföljer. 600 kr

5.   Shoei Qwest Integralhjälm strl S (55–56) Tillverkad 2010/11/18. Urtag- och tvättbara kindkuddar. Pin lock CW-1
        klart visir med imskydd. GoPro fäste på höger sida och kardborre för fäste av intercom lurar och mic. Bra
        reserv/skjutshjälm. Nypris 3200 kr Nu 500 kr

6.   Held kapell , värmebeständigt med ventilationshål högst upp för att motverka kondens. Resår och flexband med
        krok för att förankra kapellet runt mc: n. Passar sporthojar/streetfighter 400 kr

7.   D.I.D KM500R Chain Cut & Rivet Tool kedjebrytare av hög kvalitet för demontering och montering av Mc-kedja
        (520,525,530,532). Manual och original förvaringslåda medföljer. Nypris 1100 kr Nu 500 kr.

8.   Y127 Givi Universal monterings kit komplett sånär på några tandade låsbrickor. Med detta kit kan med lite
        påhittighet ett Givi Wing rack monteras på en Aprilia SL 1000 Falco eller valfri sporthoj. Ej använt. Nypris 915 kr
 Nu 400 kr.

9.   Tanktredz Grip Skin Universal självhäftande tankgrepp 2x110x280 mm som kan klippas till efter behov. Kan
        även användas till mobiltelefon eller annat som det behövs bättre grepp om. 100 kr

10.   Mobil 1 Helsyntet 15W-50 4T Mc motorolja. 6x 4 liters original plastdunkar oöppnade. Tillverkningsdatum
        27/04/2009. Har blivit stående i förråd. Vad jag vet ska det inte påverka oljans kvalitet nämnvärt men vill inte sälja till
        inköpspriset 495 kr/ 4 liter. Nu 250 kr/4 liter

11.   2 st. Sidostöds underlägg med magnet för transport på ram eller på själva sidostödet. 80 mm i diameter. 15
         kr/st.

12.   Dry Bag/ packrulle av märket 1st Bag? Ca mått är 60x35x30 cm vilket borde ge 50-60 liter i volym. Komprimeringsband och praktiskt och robust bärhandtag, infällbar axelrem samt ryggsäcksremmar. Rymmer det allra nödvändigaste på resan, håller det torrt och lätt att ta med. 400 kr

13.   Lastnät, expanderbart med 6 st. fästkrokar. Smidigt att säkra en extra hjälm eller ovanstående packrulle på
        skjutsdynan eller kutsen bak. 50 kr.

14.   OEM Aprilia SL1000 Falco blinkershus. Aprilia OEM nr AP8124471. Tyvärr bara en komplett med kontakt. Perfekt
        vid iordningställande till originalskick. Svårt att få tag på. Alla fyra för 200 kr

15.   OEM Aprilia SL1000 Falco Dekalset. Ej komplett! OEM nr AP8157916 100 kr

16.   Lastramp vikbar i aluminium Längd hopfälld 117 cm och utfälld 225 cm. Bredd 30 cm. 400 kr.

17.   Derry Moto rödlackerat stabilt depåstöd för bakaxeln med klykor för bobiner eller gummiklackar för lyft direkt
         under svingen. Justerbar bredd, max  ca 365mm min ca 245mm  En extra låsskruv medföljer 200 kr.

18.   2 st. ABUS skivbromslås komplett  med 2 nycklar och nyckelkort. En ”minnessnodd” medföljer ett av låsen
         500 kr/st.

19.   Tvättplugg stor. Biltema art.nr 82–189. För vattenskydd av avgasutblås med diameter på 30–60 mm.
         Ord. pris 45 kr/st. Nu två för 50 kr eller 30 kr/st.

20.   Fälgskydd. Biltema art.nr. 82–519. Skydd av fälgkanten vid däckbyte med däckjärn. Oanvända Ord. Pris 35 kr
        SÅLT

21.   Balanseringskit portabelt Biltema art.nr 82–351. För statisk balansering av mc hjul med 5 g noggrannhet.
       Sparsamt använt Ord. Pris 299 kr SÅLT

22.   Kedje/ hjullinjerings kit. ”Hemmatillverkat” kit av Jocke i Köping här på forumet för precis
         justering av kedjespänning och linjering av bakhjul när inte markeringar i sving går att lita på
          eller saknas. Speciellt gjort för aprilia med ihålig sving och bakaxel. Kan passa andra märken
         också. Mått kan fås vid intresse. SÅLT

23.   TCX RS MC stövlar Strl. 41. Vita och väl inkörda med gör sitt jobb.
         Nypris 3995kr nu 500 kr.

24.   Knox Handroid MC handskar Strl 9/Medium. Mycket bra skydd av händerna! Nypris 2095 kr Nu 250 kr

25.   Knäpuckar WIZ, 2 par varav ett med svensk flagg och andra med italienskt flagg från www.wizkneesliders.com
        Nypris 28£ plus frakt från GB dvs 450 kr/paret. Nu 300 kr/paret

26.   Sweep GP-1 Race helställ.  Strl. 50 Vitt perforerat med tricolore (italienska flaggan) revärer. Aeropuckel och
        kardborrefäste för Sweeps bröstskydd samt knäpuckar. Ny dragkedja insydd hos skräddare för 800 kr. Sparsamt använt
        och som nytt! Säljes motvilligt då jag funderar på återkomst till mc med ren bankörningshoj. Min längd är 172 cm och
        vikt 79 kg. Högre vikt än så orsakar blixtlåshaveri. Jag har prövat! 😊 Nypris 6990 kr Nu 4500kr

Ma che cazzo!

Offline perza73

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Kjell Persson
  • Hoj: Falco & Mille.
Re: Massor med MC- tillbehör, MC-kläder samt en del aprilia OEM!
« Reply #1 on: 16 November 2019 kl. 00:00:21 »
Hallo, är väl lite intresserad av blinkers pryttlarna, vad blir frakten på dem må tro? Om man skulle be dig skicka?
Fri fart & fri bensin.

Offline Don Tomaso

• La Famiglia-medlem
  • **
  • Il ritiro
    • Rickard Tomassone
« Reply #2 on: 16 November 2019 kl. 01:17:27 »
Hallo, är väl lite intresserad av blinkers pryttlarna, vad blir frakten på dem må tro? Om man skulle be dig skicka?

Snabb titt hos postmord så verkar vanligt skrymmande brev (liten vadderad låda) gå på runt 80 kr.
Dock ingen säkerhet att det kommer fram.. ::)
Som rek och spårbart nånstans 150 kr. Exakta priser efter paketering och vägning.
Alternativt leverans via nån medlem som åker Göteborg-Stockholm eller leverans till Mc-mässan.
Men håller inte på några prylar förrän full betalning inkommit via Swish banköverföring eller cash.
Ma che cazzo!

Offline perza73

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Kjell Persson
  • Hoj: Falco & Mille.
« Reply #3 on: 16 November 2019 kl. 12:39:50 »
Snabb titt hos postmord så verkar vanligt skrymmande brev (liten vadderad låda) gå på runt 80 kr.
Dock ingen säkerhet att det kommer fram.. ::)
Som rek och spårbart nånstans 150 kr. Exakta priser efter paketering och vägning.
Alternativt leverans via nån medlem som åker Göteborg-Stockholm eller leverans till Mc-mässan.
Men håller inte på några prylar förrän full betalning inkommit via Swish banköverföring eller cash.

Packa, väg och skicka en summa +swish nummer. Jag tror inte vi behöver ta rek, så vanlig post funkar..

//Kjelle P
Fri fart & fri bensin.

Offline Don Tomaso

• La Famiglia-medlem
  • **
  • Il ritiro
    • Rickard Tomassone
« Reply #4 on: 26 November 2019 kl. 23:57:36 »
Packa, väg och skicka en summa +swish nummer. Jag tror inte vi behöver ta rek, så vanlig post funkar..

//Kjelle P

OK!Jag hinner nog inte med o skicka denna veckan men jag antar att det inte är nån brådska.
Jag lägger undan blinkersen åt dig!
/Rickard
Ma che cazzo!

Offline clabbefriberg

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Claes Friberg
  • Bostadsort: Visby
  • Hoj: Falco 2003
« Reply #5 on: 1 December 2019 kl. 00:40:01 »
Hej.

Är intresserad av sidostödsplatta, finns det kvar?

Mvh Claes

Senaste