Author Topic: Äntligen Aprila  (Read 214 times)

Offline Rewinder

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Daniel Herrlander
  • Bostadsort: Flyinge
  • Hoj: RSV mille -98
Äntligen Aprila
« on: 6 May 2019 kl. 18:33:50 »
Jamen, helt sjukt, såg RSV mille vid första visningen 1998 o blev helt tagen, o först nu gör jag verklighet av drömmen. Jag har kört mc länge, 34 år, o varit igenom diverse sportinriktade modeller, senast TRX 850 som jag också kört en del bana med. Just det här med bankörningen var nog avgörande för att ta tag i den upplevelsen jag har haft från -98, då jag tyckte att jag liksom "bottnade" TRX:en på banan. Så, hittade min mille i höstas, 17 ägare o 6000 mil :o Vågar man? Ja, till det priset gör man ju det. Varför står alla mille så lågt i pris??

Så, plockade hem millen, och tror att den är rätt OK. Har hittills plockat bort gaffeln o fått den renoverad, och monterat stålomspunnet fram. Kylarvattnet verkar försvinna så fort man fyller expansionskärlet till mer än 15%, och kopplingen kopplar inte riktigt ur (har luftat som en galning) men annars faktiskt inga större problem. Går som kulor o krut o har svårt att hantera den på fullgas i både 1:an o 2:an. Den ska snart ut på banan och bekänna färg, mest för mig själv, tror jag.

Övriga hojar i garaget är VFR800 (fruns) och Guzzi California som jag håller på att transformera till en caferacer.

Men, jag är överlag väldigt nöjd med att äntligen ha fått stifta bekantskap med Aprlia och tycker att det verkar vara så rätt till mig jag alltid trott  / D

Offline Linusenen

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Linus Karlsson
Re: Äntligen Aprila
« Reply #1 on: 6 May 2019 kl. 19:31:59 »
Kul läsning och välkommen!
Finns några kunniga här i klubben som säkert kan hjälpa dig med millens små problem :)

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Offline Jåke

• Bandagsmarodör
  • La Famiglia-medlem
  • **
  • Skulle jag?
    • Jan-Åke Petersson
    • Team r2d2
  • Bostadsort: Uppsala
  • Hoj: Två traktorer
« Reply #2 on: 6 May 2019 kl. 20:15:12 »
He he, kul att du hittat Millen. Själv har jag efter 3 egna Tuono, en lånad Mille samt några år med tävling på R1 köpt tillbaka min gamla TRX för att köra den på bana...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
> Samma TRX igen. Nu 25 kg lättare!

Offline Rewinder

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Daniel Herrlander
  • Bostadsort: Flyinge
  • Hoj: RSV mille -98
« Reply #3 on: 7 May 2019 kl. 20:00:10 »
Coolt, Jåke! Jo, Jag gillar verkligen TRX:en också, fungerade kanon på banan, men millen är ju lite mer av allt, tiden får utvisa om detta var rätt beslut, men det känns bra hittills

Senaste