Author Topic: Hälsningar från Älvsborg  (Read 182 times)

Offline petjo46

• Hangaround
  • *
    • Peter Johansson
  • Bostadsort: Skene
  • Hoj: Tuono R -03
Hälsningar från Älvsborg
« on: 29 March 2019 kl. 14:30:41 »
Hejsan

Var igår och hämtade min "nya" Tuono, en -03a som rullat 3600 mil.
Aldrig kört någon innan, inte ens suttit på denna innan jag hämtade den. Galet kanske några av er tänker men jag förlitade mig blint på min kusins rekommendation (ägaren till hojen innan mig).

Blev ett nytt batteri till den innan den brölade igång - och vilket ljud.

Helsystem från Arrow, gabrochip, öppet luftburk, mappad. Låter som namnet antyder, som åska.

Äntrade sadeln och begav mig mot arbetet, fick ta det lugnt då det var ett nytt bakdäck på den men det gjorde absolut inget. Vilken maskin, vilket under av urkraft. Helt sjukt!!

Men alla ni här inne vet ju om det, det chockade bara mig - en 46 årig "grabb" från Skene. Har kört VFR innan och varit otroligt nöjd med den. Lite mesig bara i kraft/acceleration/fart men helt underbar hoj att pendla med.
Denna såldes förra hösten och nu kom då erbjudandet på denna Aprilia som står i garaget hemma.

Blir till att smiska runt småvägarna i trakterna hemma för att lära mig köra den som den förtjänar och kräver att bli körd. Ett roligt nöje ska tilläggas.

Hoppas vi ses ute på vägarna!

//Peter

Offline perza73

• La Famiglia-medlem
  • **
    • Kjell Persson
  • Hoj: Falco & Mille.
Re: Hälsningar från Älvsborg
« Reply #1 on: 29 March 2019 kl. 22:09:28 »
Välkommen. Glöm inte att se till att bli fullvärdig medlem, värt varenda öre, så ser du till att dyka upp på corsan och så klart bandagen. Årets höjdpunkter.. Det är de tillfällena man lever för. //Kjelle P
Fri fart & fri bensin.

Offline Demon

• Hangaround
  • *
    • David Mattsson
  • Bostadsort: Sätila
  • Hoj: Tuono V4 1100 Factory
« Reply #2 on: 1 April 2019 kl. 17:32:53 »
Hejsan

Var igår och hämtade min "nya" Tuono, en -03a som rullat 3600 mil.
Aldrig kört någon innan, inte ens suttit på denna innan jag hämtade den. Galet kanske några av er tänker men jag förlitade mig blint på min kusins rekommendation (ägaren till hojen innan mig).

Blev ett nytt batteri till den innan den brölade igång - och vilket ljud.

Helsystem från Arrow, gabrochip, öppet luftburk, mappad. Låter som namnet antyder, som åska.

Äntrade sadeln och begav mig mot arbetet, fick ta det lugnt då det var ett nytt bakdäck på den men det gjorde absolut inget. Vilken maskin, vilket under av urkraft. Helt sjukt!!

Men alla ni här inne vet ju om det, det chockade bara mig - en 46 årig "grabb" från Skene. Har kört VFR innan och varit otroligt nöjd med den. Lite mesig bara i kraft/acceleration/fart men helt underbar hoj att pendla med.
Denna såldes förra hösten och nu kom då erbjudandet på denna Aprilia som står i garaget hemma.

Blir till att smiska runt småvägarna i trakterna hemma för att lära mig köra den som den förtjänar och kräver att bli körd. Ett roligt nöje ska tilläggas.

Hoppas vi ses ute på vägarna!

//Peter

Hej

Kul med folk i närheten

Hälsningar 42:årig pojke från Sätila

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Offline Jåke

• Bandagsmarodör
  • La Famiglia-medlem
  • **
  • Skulle jag?
    • Jan-Åke Petersson
    • Team r2d2
  • Bostadsort: Uppsala
  • Hoj: Två traktorer
« Reply #3 on: 3 April 2019 kl. 19:23:01 »
Äsch, jag gjorde likadant när jag hämtade min första -05a. Lika hoj som din. Tror jag hade 45 mil enkel resa till nån helt okänd person.  8)
> Samma TRX igen. Nu 25 kg lättare!

Senaste