Author Topic: Aprilia Factory gen 2  (Read 197 times)

Offline Chrille

• Hangaround
  • *
    • Christian Ulman
Aprilia Factory gen 2
« on: 7 October 2017 kl. 22:06:14 »
Jag har beslutat mig för att göra en garagerensning och göra mig av med min banhoj och alla delar som finns.  Det är en RSV Factory anno 2004 (gen 2). Den går inte att gatregga men MC-ID finns så det går att tävla med den. Den är ingen skönhet att titta på men allt fungerar. Öhlinsfjädring fram och bak som renoverades, försågs med nya fjädrar och justerades av fjädringsgurun Fredrik Watz. De gamla fjädrarna finns också samt ett par extra med olika hårdhet för bakfjädringen. Motorn är bytt för ett år sedan och den gamla följer med som reservdelsmotor. Gilles fotpinnar, power commander, anti spinn control (eftermonterat som inte vill lira riktigt och jag har aldrig brytt mig om att få till det). En helt ny ouppackad koppling finns, extra regnfälgar utöver orginal factory oz-fälgar. Ett par omgångar begagnade regndäck. Nästan nya slicks. Capit däckvärmare använda en säsong, depåstöd fram och bak. Kåpan är lite trasig men möjlig att reparera alternativt köper man ny. Jag gav 1400 för en ny kåpa för 2 år sen så det är ingen större kostnad. Kåpglas finns nytt. Kutsen bakom sadeln är utbytt till en annan design då orginalet var så ful tycker jag. Kostade mer än kåpan.
Antingen fixar man till den i vinter och använder den som banhoj nästa år (allt finns där för att få den körklar) eller så köper man den som reservdelshoj och får en massa grejer. 25000 vill jag ha annars får den stå. Ingen prutmån.

Sent from my Sputnik, totally lost in space

Senaste